П`ятниця, 17.05.2024, 11:46
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Мій урок КРАЇНА...
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Логоритмика
Друзі сайту
Головна » Статті » Мої статті

Консультація для батьків на тему: «Су Джок терапія як один з видів здоров’язберігаючих технологій в логопедичній роботі»

Добре розвинене мовлення - найважливіша умова всебічного повноцінного розвитку дітей. Чим багатше і правильніше у дитини мова, тим легше їй висловлювати свої думки, тим ширше її можливості в пізнанні навколишньої дійсності, тим змістовніше та повноцінніше стають стосунки з однолітками і дорослими, тим активніше здійснюється її психічний розвиток. Але останнім часом спостерігається зростання числа дітей, що мають мовленнєві порушення.

     Тому так важливо дбати про формування мовлення дітей, про йогоо чистоту і правильність, попереджаючи і виправляючи різні порушення, якими вважаються будь-які відхилення від загальноприйнятих норм мови. На сьогоднішній день в арсеналі тих, хто зайнятий вихованням і навчанням дітей дошкільного віку є обширний практичний матеріал, застосування якого сприяє ефективному мовленнєвому розвитку дитини. Весь практичний матеріал можна умовно розділити на дві групи: по-перше, допомагає безпосередньому мовному розвитку дитини і, по-друге, опосередкований, до якого відносяться нетрадиційні логопедичні технології.

       Однією з нетрадиційних логопедичних технологій є Су-Джок терапія.  В перекладі з корейської мови Су означає кисть, Джок – стопа. Таким чином, Су Джок терапія – це метод лікування з використанням кистей та стоп. В будові кисті та стопи проявляється дивовижна погожість на будову тіла людини. В тілі людини можна виділити тулуб і п’ять частин тіла, які виступають – голову з шиєю і чотири кінцівки. Дивлячись на свою кисть, ми бачимо, що кисть також складається з долоні та п’яти частин, які виступають – пальців.

       Великий палець, який складається з двух флангів, нагадує голову і шию. Кожна з чотирьох кінцівок тіла складається з трьох частин. В руці виділяють плече, передпліччя та кисть; в нозі – бедро, гомілку та стопу. Кожний із чотирьох пальців кисті, з другого по п’ятий, складається з трьох фаланг. Ці та інші ознаки схожості підтверджують, що великий палець співвідноситься з головою, другий та п’ятий – з руками, а третій та четвертий – з ногами. Серед усіх частин тіла стопа найбільш подібна до кисті та знаходиться на другому місці по ступені схожості до тіла. Ці схожості є свідоцтвом глибоких внутрішніх зв’язків, які існують між тілом, кистю та стопою, та пояснює ті великі можливості Су Джок терапії, які відчули на собі вже тисячі людей.

Нетрадиційні методи впливу в роботі логопеда стають перспективним засобом корекційно-розвивальної роботи з дітьми, які мають порушення мовлення.

       Ці методи терапії належать до числа ефективних засобів корекції, які все частіше застосовують в спеціальній педагогіці та допомагають досягненню максимально можливих успіхів у подоланні мовленнєвих труднощів дітей дошкільного віку. На фоні комплексної логопедичної допомоги нетрадиційні методи терапії оптимізують процес корекції мовлення дітей  логопатів та сприяють оздоровленню всього організму дитини.

        Ефект їх застосування залежить від компетенції педагога. Вміння використовувати нові можливості, включати дієві методи в систему корекційно-розвивального процесу, створюючи психо-фізіологічний комфорт дітям під час занять, який передбачає «ситуацію впевненості» їх в своїх силах. Крім того, альтернативні методи та прийоми допомагають організовувати заняття цікавіше та різноманітніше. Таким чином, терапевтичні можливості нетрадиційної медицини сприяють створенню умов для мовленнєвого висловлювання та сприймання.

       На сьогоднішній день методів нетрадиційного впливу відомо чимало. Поряд із пальчиковими іграми, мозаїкою, штриховкою, ліпкою, малюванням в логопедичних цілях можна і потрібно використовувати Су Джок терапію – це висока ефективність, безпечність та простота, найкращий метод самодопомоги, який існує на сьогоднішній день. За допомогою шариків («їжачків») та кілець зручно масирувати пальці в цілях благотворного впливу на весь організм. Це дозволяє збільшити потенціальний енергетичний рівень дитини, збагачує його знання про власне тіло, розвиває тактильні відчуття.

 

    Су Джок терапія ставить перед собою такі цілі:

- нормалізувати м’язевий тонус;

- опосередковано стимулювати мовленнєві зони в корі головного мозку.

Су Джок терапія – останнє досягнення східної медицини.  Цим може опанувати кожна людина і, не звертаючись до лікаря і медикаментам, допомогти собі та своїм близьким. Системи відповідності всіх органів тіла на стопах і кистях, це "дистанційне керування", створене для того, щоб людина могла підтримувати себе в стані здоров'я за допомогою впливу на певні точки.

     Дослідження невропатологів, психіатрів та фізіологів показали, що морфологічне і функціональне формування мовленнєвих зон кори головного мозку здійснюється під впливом кінестетичних імпульсів, які надходять від пальців рук. Тому Су Джок терапія активує розвиток мовлення дитини.

    Ефективність застосування нетрадиційних методів терапії багато в чому залежить від їх поєднання з традиційними засобами корекції. В процесі такого поєднання дитина поволі поступово опановує необхідними мовними навичками і вміннями.

Отже, актуальність використання масажера Су Джок в логопедичної корекції у дошкільників з мовними порушеннями полягає в тому, що:

 

- По-перше, дитина-дошкільник дуже пластична і легко навчається, але для дітей з мовленнєвими порушеннями характерна швидка стомлюваність і втрата інтересу до навчання. Використання масажера Су Джок викликає інтерес і допомагає вирішити цю проблему;

 

- По - друге, дітям подобається масажувати пальці і долоньки, що робить благотворний вплив на дрібну моторику пальців рук, тим самим, сприяючи розвитку мовлення.

 

 

Прийоми роботи Су - Джок масажером:

 

1. Масаж спеціальною кулькою. Оскільки на долоні знаходиться безліч біологічно активних точок, ефективним способом їх стимуляції є масаж спеціальною кулькою. Кулькою дитині впливають на пальчики, кисті, долоньки рук, прокочуючи його між ними. У дитини підвищується тонус м'язів, відбувається приплив крові до кінцівок. Внаслідок цього відбувається поліпшення дрібної моторики та чутливості кінцівок дитини.

2. Масаж еластичним кільцем. Пружинні кільця надіваються на пальчики дитини і прокочуються по них, масажуючи кожен палець до його почервоніння і появі відчуття тепла. Цю процедуру необхідно повторювати кілька разів на день. За допомогою куль - «їжачків» з колечками дітям подобається масажувати пальці і долоньки, що робить благотворний вплив на весь організм, а також на розвиток дрібної моторики пальців рук, тим самим, сприяючи розвитку мовлення.

 

Приклади вправ, які використовують в логопедії з кільцями Су Джок

Пальчикова гра «Черепаха» (у дітей в руках Су Джок).

Опис: вправа виконується спочатку на правій руці, потім на лівій.

Йшла велика черепаха

І кусала всіх від страху,

(діти катають Су Джок між долонь)

Кусь, кусь, кусь, кусь,

(Су Джок між великим пальцем і іншими, які дитина тримає «щіпкою». Натискають ритмічно на Су Джок, перекладаючи з руки в руку).

Нікого я не боюся

(діти катають Су Джок між долонь).

 

Пальчикова гра «Їжачок»

Опис: вправа виконується спочатку на правій руці, потім на лівій.

Їжачок ти, їжачок

Не боюсь я гілочок.

Він поколить нам долоньки -

З ним пограєм взалюбки.

М'яч-їжак ми візьмемо, (підкидаємо м'ячик вгору)

Покатаємо, потремо. (прокатує між долоньок)

Вгору кинемо, спіймаєм, (знову підкидаємо м'ячик)

Голочки перерахуємо. (пальчиками мнемо голки м'ячика)

Пустим їжачка на стіл, (кладемо м'ячик на стіл)

І пограємо із ним (ручкою притискаємо м'ячик)

Трішки покатаємо ... (катаємо м'ячик)

Й ручку поміняємо (міняємо руки)

Пальчикова гра «Хлопчик-мізинчик»

Опис: вправа виконується спочатку на правій руці, потім на лівій.

- Хлопчик-мізинчик,

Де ти був?

(надягаємо кільце Су Джок на великий палець)

- З цим братиком в ліс ходив,

(надягаємо кільце Су Джок на вказівний палець)

  -З цим братиком борщ варив

(надягаємо кільце Су Джок на середній палець)

-З цим братиком кашу їв,

(надягаємо кільце Су Джок на безіменний палець)

-З цим братиком пісні співав

(надягаємо кільце Су Джок на вказівний палець).

 

 

 

  Масаж дозволяє активізувати міжпівкульну взаємодію, синхронізувати роботу обох півкуль мозку. Їх зміст і ритм максимально наближені до характеру самого руху, щоб у дитини виникав конкретний образ. Спочатку діти виконують вправи мовчки, за зразком, потім, у міру формування правильної вимови, проговорюють текст. Пізніше вони вимовляють тексти самостійно.

Масажувати треба не тільки кінчики пальців, а всю поверхню долоні. Це можуть бути кругові рухи кульки між долонями, перекочування кульки від кінчиків пальців до основи долоні, обертання кульки кінчиками пальців, стискання кульки між долонями, стискання і передача з руки в руку, підкидання кульки з подальшим стисненням між долонями і т.д.

Форми роботи з використанням масажера Су Джок різноманітні і застосовуються в логопедичної практиці при виконанні пальчикової гімнастики, автоматизації звуків, звукового та складового аналізу слів, вдосконаленні лексико - граматичних категорій, розвитку пам'яті та уваги.

1. Пальчикова гімнастика у віршах із застосуванням Су-Джок кульки - унікальний засіб для розвитку мовлення дитини. Діти люблять грати кулькою з колючками. Прокочуючи його між долонями, вони масажують м'язи руки. Діти повторюють слова і виконують дії з кулькою у відповідності з текстом:

Я м'ячем круги катаю,

Взад - вперед його ганяю.

Їм погладжу я долоньку.

Ніби струшую капельку,

І затисну його трішки,

Як стискає лапу кішка,

Кожним пальцем м'яч притисну,

Маю вправу я корисну.

 

    При масажі пальців еластичним кільцем, діти по черзі надягають масажні кільця на кожен палець, спочатку на правій потім на лівій руці, промовляючи вірш пальчикової гімнастики

Пальчикова гра «Хлопчик-мізинчик»

Опис: вправа виконується спочатку на правій руці, потім на лівій.

- Хлопчик-мізинчик,

Де ти був?

(надягаємо кільце Су Джок на великий палець)

- З цим братиком в ліс ходив,

(надягаємо кільце Су Джок на вказівний палець)

  -З цим братиком борщ варив

(надягаємо кільце Су Джок на середній палець)

-З цим братиком кашу їв,

(надягаємо кільце Су Джок на безіменний палець)

-З цим братиком пісні співав

(надягаємо кільце Су Джок на вказівний палець).

 

2. Автоматизація поставлених звуків.

 

Щоб процес масажу не здався дітям нудним, використовується віршований матеріал, і одночасно з масажним ефектом відбувається автоматизація поставленого звука в мовленні. При роботі з певним звуком під час масажу, проговорюється відповідно цього звука вірш. І крім впливу на зони відповідності і масажного ефекту, що впливає на розвиток дрібної моторики, які в сукупності стимулюють мовленнєвий розвиток, відбувається автоматизація поставленого звука в мовленні.

 

Дитина по черзі надягає масажне кільце на кожен палець, одночасно промовляючи вірш на автоматизацію поставленого звука

 

На правій руці:

 

Цей малюк-Іллюша, (на великий палець)

Цей малюк-Ванюша, (вказівний)

Цей малюк-Альоша, (середній)

Цей малюк-Антоша, (безіменний)

А меншого малютку звуть друзі Мішутка . (мізинець)

 

На лівій руці:

 

Це маля-Танюша, (на великий палець)

Це маля-Ксюша, (вказівний)

Це малятко-Маша, (середній)

Це малятко-Даша, (безіменний)

А меншу звуть Наташа, (мізинець)

 

3. Використання Су-Джок кульок при вдосконаленні лексико-граматичних категорій.

 

Вправа «Один-багато». Логопед котить «чудо-кульку» по столу дитині, називаючи предмет в однині. Дитина, спіймавши долонею кульку, відкатує її назад, називаючи іменники в множині.

Подібно проводяться вправи «Назви ласкаво», «Скажи навпаки».

При використанні Су  Джок кульок для розвитку пам'яті та уваги діти виконують такі інструкції: одягни колечко на мізинець правої руки, візьми кульку в праву руку і заховай за спину і т.д.; дитина закриває очі, дорослий надягає кільце на будь-якій його палець, а той повинен назвати, на який палець якої руки надіто кільце.

4. При проведенні звукового аналізу слів використовуються масажні кульки трьох кольорів: червоний, синій, зелений. За завданням логопеда дитина показує відповідну позначенню звуку кульку.

5. Використання кульок при вдосконаленні навичок вживання прийменників.  На столі коробка, за інструкцією логопеда дитина кладе кульки відповідно: червона кулька - в коробку; синій - під коробку; зелений - близько коробки; Потім навпаки, дитина повинна описати дію дорослого.

6.  Використання кульок для складового аналізу слів.   Вправа «Поділи слова на склади»: Дитина називає склад і бере по одній кульці з коробки, потім рахує кількість складів.

 

Це лише деякі приклади використання Су Джок масажера в нашій роботі.

 

Отже, застосування Су Джок масажерів в логопедичної корекції сприяє створенню функціональної бази для переходу на більш високий рівень рухової активності м'язів і можливості для оптимальної мовленнєвої роботи з дитиною, підвищує фізичну і розумову працездатність дітей.

Категорія: Мої статті | Додав: LOGOPED (11.02.2013)
Переглядів: 4252 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.0/4
Всього коментарів: 1
1 YtliPje  
0
In one study 7, the mortality rate of hospitalized hypokalemic patients was tenfold higher than that of the general hospitalized population <a href=https://prilig.top>can you buy priligy</a> cataflam telfast hd 180mg fexofenadine hcl The success of drugs such as Kadycla and Perjeta, as well asits GA101 follow on to top seller Rituxan, are a key test of itsability to fend off competition from cheaper copies known as biosimilars

Ім`я *:
Email *:
Код *: